الاثنين، ٢٦ نوفمبر ٢٠٠٧

هديه للحكام العرب قبل انابولس


يلا يا مبارك لم اصحابك و اشتروا بدله جديده ع شان هتروحوا ام الدنيا
و ست الكل
امريكا
كل واحد منكم بئه يروح يشترى له بدله حلوه كده و شيك
و اللى بيلبس الجلباب يروح السعوديه دى فيها شويه جلاليب حلوه اوى
او اقول لكم ابعتوا هاتوها من امريكا احسن ما هى امريكا اللى بتلبسنا و بتحمينا و بتصرف علينا و بتحللنا مشاكلنا
بس عاوز يا عرب افكركم بحجتين مهمين اوى
الاولى
ان كل مره لما سيد البيت الابيض يجى يخرج منه يعمل مؤتمر بدعوى البحث عن حل للقضيه الفلسطينيه
زى كلنتون كده
سيد البيت الابيت يفضل يدمر فينا طول 10 سنين و يجى فى اخر شهر له و عاوز يحلها
و انت فين طول العشر سنين ؟
عمال تدمر فى افغانستان و العراق و بمساعدتك كانت لبنان
و كنت عاوز تدمر سوريا بس العراق اداك درس
بالرغم ده كله مبارك بيقول انه متفائل من المؤتمر
انا مستغرب من الحكام دول
هما بيضحكوا عنفسهم و لا بيضحكوا علينا
و على رأى محمد صبحى
والله ما بتفرق معانا الاسماء
لا انابولس و لا ون ريفير و لا كامب ديفيد و لا اسلو

و لا اى مؤتمر من المؤتمرات
اصحوا بئه
الحاجه التانيه اللى عاوز افكر العرب بيها و افكر نفسى و افكركم معايه
صور الحرب ع لبنان

دى عباره عن شويه اطفال اسرائلين بيهدوا و بيكتبوا اهداء ع الصواريخ اللى راحه لاطفال لبنان











ايها العرب الافاضل
دى شويه صور بفكركم بيها مع انى عارف انها صعبه اوى
بس بفكركم انت راحين تحطوا اديكم فى ايد مين
و الناس دى عملت فينا و بتعمل فينا ايه
مع انى عارف ان المؤتمر ده ضحك ع الدقون و كلهم زى بمض
و تانى
و الله ما بتفرق معانا الاسماء
يلا بئه روحوا امريكا و شوف الموزز و عيشوا لكم يومين هناك
و تعالوا ائرفونا تانى

هناك ١١ تعليقًا:

بنت الاسلام يقول...

الصور صعبة قوي يامحمد بجد

ازاي حد عنده قلب يشوف صور بالبشاعة ديه

ويمد ايده ليهم تاني ازاي

هما بيعلموا اطفالهم ايه

واحنا بنسلمهم اطفالنا للموت


سلام ايه وهباب ايه

ناس رافضين السلام

نروحلهم ونقولهم لا

غصب عنكم سلام يعني سلام


حسبنا الله ونعمة الوكيل

وجعت قلوبنا بجد

عصفور المدينة يقول...

هذه بضاعتهم ردت إليهم هم صنعوا الصور ونحن نهديها لهم
وتراهم ينظرون إليك وهم لايبصرون

سيهزم الجمع ويولون الدبر

د محمد يوسف يقول...

والله انت واقعى جدايامارو ولكن هل تعتقد معى لو رأى الحكام العرب هذه الصورالرهيبة سيتراجعون عن تأييد الغول الأمريكى
ياسيدى الكرسى الذى يجلس عليه العرب شرطه تأييد أمريكا واسرائيل
ومن أراد من الحكام العرب ان يعارض
يقوم من على الكرسى وهذا مستحيل

عصفور المدينة يقول...

السلام عليكم وحمة الله
أستاذ محمد جئت لأخبرك أن تعليقك عندي اليوم لم أفهمه أو بالأحرى أحزنني
وجزاك الله خيرا

محمد مارو يقول...

استاذى الفاضل
و الله اسف
ااااااااااااااااااااااسف
و بقدم اعتذار امام الجميع
انا بس افتكرتها نكت
لان لها نفس شكل و و طابع النكت ع شان كده انا قلت انا مش فاهم حاجه
و هذا اعتذار على مدونتك و سوف انشره ع مدونتى
ارجو ان يكون سوء التفاهم قد زال

عصفور المدينة يقول...

جزاك الله خيرا وأكرمك الله ورفع قدرك

مدحت محمد يقول...

الصور صعبة جدا انا جريتها لصعوبتها
هو قبل مايرحو
وانا بقول المؤتمر ده فاشل
لااننا مش هننتصر على عدونا
غير لما ننقدر ننتصر على نفسنا الاول
تحياتى

ابن رشد يقول...

مارو انت مش بتفكر العرب انت بتقلب علينا احنا المواجع و صدقني هنفصل ناكل في نفسنا و برضة هناخد على قفانا

Unknown يقول...

ليه كده بس حرام عليك الصور دي صعبه اوي اوي ده اجرام
كل مؤتمر و قفانا بخير

غير معرف يقول...

ى صور تحطها يابن المتناكة؟

غير معرف يقول...

لصور عن جد بتبكي الصخر انا بدي اطاب من كل واحد يعمل اي شى بيقدر عليه انا راح اعمل فيديو عن هذا الموضوع وانزله على المواقع بس اي حد بيقدر يعمل شى في اللغه الانجليزيه يعمل وينزلها على موقع اليو تيوب